Excite

5 tips om beter te slapen

Begin tijdig met je voorbereiding

Als je vast begint met je klaar maken voor bed vóór je daadwerkelijk omvalt van de slaap, kun je direct gaan liggen als je écht moe wordt. Bovendien is de kans dan kleiner dat je bijvoorbeeld je make-up laat zitten, iets dat niet bepaald goed is voor je huid.
    © Getty Images

Zet de computer uit

Zet tenminste een uur voor je wilt gaan slapen de computer uit. Vaak doe je 's avonds toch niet veel meer dan wat doelloos rondsurfen en dat kost je energie die je beter de volgende dag weer kunt gebruiken. Bovendien kan het heldere licht van het scherm je slaapritme verstoren.
    © Getty Images

Eet niet meer na half 9

Hoewel het erg verleidelijk kan zijn om 's avonds nog aan de hapjes te gaan, is het beter om na half 9 niets meer te eten. Dan heb je eerder zin om naar bed te gaan, slaap je rustiger omdat je lichaam niet van alles hoeft te verteren en heb je 's morgens trek in een goed ontbijt, wat zorgt voor een gezonde start van de dag.
    © Getty Images

Bereid de volgende dag vast voor

Leg voor je gaat slapen vast alle spullen voor de volgende dag klaar. Je kleding, je tas, eventueel zelfs je ontbijt. Daardoor heb je 's morgens minder tijd nodig en kun je langer doorslapen.
    © Getty Images

Bekijk je telefoon niet meer voor je gaat slapen

Zo voorkom je dat je wakker gaat liggen van berichtjes of mailtjes die je nog op het laatste moment leest. Bovendien kun je er vergif op innemen dat je zelf weer helemaal wakker bent als je reageert. Wacht daarom liever met lezen en reageren.
    © Getty Images

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017