Excite

Oscar de la Renta lanceert parfum op Facebook

De echte wereld en het leven dat we leiden op sociale netwerken gaat steeds meer door elkaar heen lopen. Dat weet ook modeontwerper Oscar de la Renta. Hij koos er dan ook voor om zijn nieuwste parfum uit te brengen op Facebook.

Het geurtje, dat de naam Esprit d’Oscar meekreeg, is het eerste parfum dat het modehuis sinds 2001 op de markt brengt. Facebook gebruikers die op de ‘like’ knop op de pagina van het modemerk klikken, mogen zich verheugen op een gratis monster van het nieuwe parfum.

Ook werd er op de officiële Twitter en Tumblr accounts van Oscal de la Renta driftig reclame gemaakt voor het parfum, dat door het bedrijf als ‘oriëntaals-bloemig, met noten van citrus, jasmijn, sinaasappel en roos’ wordt omschreven.

De la Renta’s modellen die het geurtje tijdens de New York Fashion Week uitgedeeld kregen, zijn er in ieder geval weg van. Karlie Kloss zei op de Amerikaanse televisie: "Het ruikt geweldig, ik wil meer! Het is typisch Oscar, klassiek en elegant."

Het succes van het modemerk is voor een groot deel aan de public relations manager van het label te danken. Op Twitter, waar ze schuilgaat onder de naam @OscarPRGirl, heeft ze ruim 40.000 volgers. Op Facebook heeft het modehuis al dik 130.000 likes gekregen.

Afbeelding: Flickr, gebruiker marcopakok

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017